Ambreiaj

Rolul ambreiajului este de a face legatura si de a transmite miscarea de rotatie si puterea motorului spre cutia de viteze, respectiv roti. La o cutie de viteze manuala actionarea ambreiajului este facuta de catre conducatorul auto. La cutia automata ambreiajul nu este actionat manual.

Componenta

  • disc de ambreiaj
  • placa de presiune
  • rulment de presiune
  • furca de angrenare
  • volanta
  • carcasa

Cand trebuie facuta verificarea/schimbarea

Schimbarea ambreiajului este necesara atunci cand acesta da semne severe de uzura, sau cand s-a distrus definitiv, iar in functie de stilul de condus al fiecaruia poate avea o durata de viata mai mare sau mai mica.

Uzura excesiva a ambreiajului se manifesta in general prin patinarea discului de ambreiaj, ceea ce duce la o scadere a capacitatii de accelerare a autovehiculului, mai ales in momentul schimbarii vitezelor. Practic vei observa la accelerare mai brusca faptul ca, desi turatia motorului creste, viteza masinii creste cu mare intarziere.

Uzura rulmentului de presiune creaza un zgomot specific la apasarea pedalei de ambreiaj, si o vibratie in pedala, diferita de cea produsa de motor.

Un alt simptom al uzurii sau defectarii ambreiajului apare atunci cand acesta nu mai poate decupla complet si astfel nu se mai pot schimba la fel de usor vitezele, schimbarile fiind insotite eventual de zgomote ale cutiei sau de trepidatii.